.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متخلفین پارک ملی گلستان تحت پیگرد

شکایت سازمان محیط زیست متخلفین راهسازی در ماجرای قطع 170 درخت پارک ملی گلستان در نزدیکی پل شماره 10 تحت پیگرد قانونی هستند.

به گزارش مهر، گرچه یک مقام قضایی در استان گلستان دستور توقف عملیات و پیگرد متخلفان که از پیمانکاران وزارت راه و ترابری بوده را صادر کرده با این حال محیط بانان سازمان محیط زیست هم اینکه به طور شبانه روزی در مناطق مورد تجاوز نگهبانی می دهند.

در این خصوص معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست گلستان فعالیتهای این گروه را تخلف از قانون و بدون مجوز سازمان محیط زیست دانست و از پیگیری قانونی و حکم توقف عملیات راهسازی و قطع درختان خبر داد.

به نظر می رسد درختان قطع شده در این مسیر و در نزدیک پل شماره 10 جاده سازی در پارک ملی گلستان علاوه بر بوته های گیاهی و گیاهان حشری زی از انواع ارس و بلوط و دیگر گونه باشند. درخت ارس "‪ "parsian janiper‬ درخت کوهستانی با ارتفاع هفت تا ‪ ۱۰‬متر، برگهای فلسی، میوه‌های ارغوانی رنگ و قطر هشت تا ‪ ۱۲‬سانتی متر به صورت درختچه‌های پراکنده در برخی از مناطق شمالی به خصوص پارک ملی گلستان یافت می شود.



 
محیط بانان در پارک ملی گلستان به طور شبانه روزی کشیک می دهند
حدود یکهزار و ۳۵۰ گونه گیاهی، ۳۰۲ گونه جانوری، هشت گونه ماهی و حشرات متنوع در پارک ملی گلستان زیست می کنند.

جنگل گلستان یکی از 9 زیست بوم حفاظت شده جهانی در ایران است که هر ساله مبلغ زیادی جهت حفاظت از این منطقه هزینه میشود و دسترسی به آن متضمن صدور مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است. این منطقه در نقطه مرزی استان گلستان و خراسان شمالی واقع شده است.

از نظر اقلیمی این پارک در بخش غربی از آب وهوای نیمه مرطوب و معتدل و در بخشهای جنوبی و شرقی از آب و هوای سرد، خشک و نیمه خشک با اختلاف بارندگی سالانه میان ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر برخوردار است. وجود مناطق جنگلی و استپی، مناطق حفاظت شده، آبشارهای زیبا و منحصر به فرد طبیعی در این منطقه، خلقت بی نظیر و بی بدیل آفریدگار توانا را به رخ هر بیننده ای می کشاند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.